KWALITEITSZORG

Ons kwaliteitsbeleid is in ontwikkeling. Door planmatig en cyclisch te gaan werken (advies vanuit de audit in juni 2024) zorgen wij ervoor dat wij goed zicht hebben op onze kwaliteit. Dit doen wij door
– het vaststellen van onze schoolambities voor de vakgebieden rekenen, lezen en taalverzorging. Bij het vaststellen is gekeken naar onze populatie, de schoolweging, de refentieniveaus, resultaten van de afgelopen jaren, de uitstroom en de schoolontwikkeling. Wij hebben hoge verwachtingen van onze leerlingen, passend bij hun mogelijkheden.
– aanpassen van ons schoolaanbod met doorlopende leerlijn en het maken van heldere afspraken over hoe wij onderwijs geven om onze ambities waar te maken: wat we gaan doen (leerlijnen, methodes, klassenmanagement., interventies) en hoe gaan we dit doen (pedagogisch/didactisch handelen), welke taal spreken we, welke formats gebruiken we en hoe gaan we om met differentiatie?
– vastleggen van de gemaakte afspraken in onderwijsplannen
– het op eenduidige wijze analyseren en vergelijken van onze toetsdata (methodetoetsen en IEP-toetsen) en observatiedata met onze schoolambities
– het met regelmaat afleggen van lesbezoeken door intern begeleider en directeur

Door onze data te vergelijken met onze schoolambities, weten we of we op de juiste weg zitten op schoolniveau. Mocht dit niet het geval zijn, dan sturen we bij op pedagogisch didactisch handelen en/of het aanpassen van ons schoolaanbod. Dit doen we door met het hele team te professionaliseren. We maken gebruik van elkaars talenten, zodat we kunnen doen waar we goed in zijn én dit vergroot het leer- en werkplezier. Er is een gezonde mix tussen wat moet en wat mag, waarbij voortdurend oog is voor groei, zowel van leerlingen als medewerkers. Onze school wordt in het ontwikkelen en uitvoeren van het kwaliteitsbeleid ondersteund door het ondersteuningskantoor van Amstelwijs en door externe partijen.